lördag 10 mars 2012

Twizzlers

En godisrecension så här på lördagskvällen är väl ganska passande eller?

Vi har väl alla en viss fascination för det stora landet i väst. Vi älskar att hata USA, men vi kan inte låta bli att intressera oss utav deras skräpkultur. Amerikansk mat och godis är något som vi alla känner till från film, och man vill ju gärna smaka, och se om det är så gott som det ser ut.

Ica började för något år sedan och köra med den så kallade "importhyllan" där man kan hitta både det ena och det andra. Under affärsbesöket idag upptäckte jag dom hade fått in Twizzlers. Jag köpte dom med jordgubbssmak.

Twizzlers är röda lakritsstänger, och vår motsvarighet i Sverige säljs utav Malaco, både i stäng- och snör-format. Jag gillar denna sorts lakrits som även återfinns i Pingvinstänger - en utav mina favoriter. Twizzlers är dock mycket mjukare än Malacos variant, vilket så klart innebär att man inte behöver slita tänderna utav sig för att njuta av godiset, ett stort plus. Jag tror även att dom smakar lite mer, och att dom inte är lika plastiga som Malaco, men jag kan missta mig då det var ett tag sedan jag åt godissnöre. Nu när jag börja tänka efter så kanske Malacos stänger inte ens finns kvar... och nä, det gjorde dom inte heller.

Nä, Twizzlers vinner nog om man nu måste utse en vinnare. Mjukare och smakrikare än Malacos godissnören.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar