tisdag 27 mars 2012

Jag blir så jävla aaaaarg! (6)

Färdiguppvikta skjortärmar på H&M

Var nu ett tag sedan jag var in på H&M, men när jag var där senast så fann jag denna djupt störande sak. I ett ställ så hängde det rutiga skjortor. Inget ovanligt med det. Rutiga skjortor är snygga, om än fruktansvärt
uttjatade av alla killar som ska ha på sig dom så fort dom ska vara lite "finare"och ska ut på gallej och träffa flickor. Äh, nu sidetrackade (sidspårade) jag för mycket.

Hur som helst så hängde dessa skjortor där i affären helt normalt. Förutom en grej som förbryllade mig något så in i det grövsta just innan jag sen blev fruktansvärt arg. Skjortorna hade sina ärmar färdiguppvikta! Va? Vad? Varför?

Jag brukar alltid ha mina skjortärmar uppvikta, för att det är snyggare, och för att jag nästa alltid brukar kavla upp mina långärmade klädesplagg, antagligen för att få dom att kännas mer som t-shirts. Men det är i alla fall en sak som jag klarar av väldigt bra helt själv. Varför tror H&M att jag inte klarar av det?
Tror dom att jag är korkad och fattar att jag kan stajla om mitt plagg med några enkla rörelser och gå från geek med ouppkavlade skjortärmar, till cool snubbe med uppkavlade skjortärmar, så att man ser mina håriga underarmar?

Fast vad vet jag, alla kanske inte är lika modemedvetna som jag och fattar att kavla upp ärmarna. När jag ser detta blir jag bara irriterad. Nä, jag blir inte irriterad...

Ååååå, JAG BLIR SÅ JÄVLA AAAAAAAARG!

En snubbe som just ska till att vika upp skjortärmarna ...like a real man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar