onsdag 21 mars 2012

Jag blir så jävla aaaaarg! (5)

Uttalet utav Euro

Ni vet den där valutan som många länder i Europa har? Ni vet den där som har massa av värdelösa småmynt som man inte kan göra av sig med, för ingenting kostar 5 cent? Ja just det den! Vad heter den? "Evro"? What!? Varför heter den det? Är det för att namnet kommer från den världsdel vi bor i: "Evropa"? Jaha, jag trodde att man uttalade vår världsdel "Europa", du vet, som det stavas. Jaha, det ÄR så man uttalar Europa?

MEN VARFÖR I HELVETE SÄGER DU DÅ "EVRO" OM PENGEN!?

Jag fattar verkligen inte. Alla verkar ju överens om att det ska uttalas "Evro". I alla fall om man tittar på tv. Alla nyhetsankare uttalar det så när dom berättar om valutans uppgång och fall. Är det jag som har missat något? Omöjligt, man kan bara inte uttala ordet "Euro" som "Evro"!

Åååå, JAG BLIR SÅ JÄVLA AAAAAAARG!

Mmmm, ser ut som godis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar