lördag 5 maj 2012

Vålds-trailer

Förutom "The Amazing Spider-Man" så är även "Expedables 2" med ny trailer. Även denna får mig att studsa okontrollerat, för det ser bra ut.

Jag måste börja med att erkänna en det: den förra filmen har tyvärr blivit sämre för varje gång jag sett på den. När hajpen över att se alla dessa stora namn i samma film lagt sig så insåg man att filmen faktiskt var ganska tråkig på sina ställen. Tråkiga skurkar, för lite action, och allmänt lite småseg, med nån menlös sidestory om Stathams flickvän. Att dom största namnen förutom Stallone själv då inte heller fick så mycket screen time gjorde ju också sitt till.

Att döma utav denna trailer för nya filmen så blir det ändring på alla plan. Vi får en skurk som är minst lika badass som dom schyssta snubbarna i form utav Jean Claude Van Damme, och massor utav action i varierande miljöer, som inte är dränkta i mörker. Shoot outs på flygplatser är alltid underhållande.

Swarzenegger (Med cigarr) och Willis är med och krigar och fäller oneliners. Chuck Norris (I keps), mannen som alla älskar utan att egentligen ha sett en enda film med honom, är med och skjuter lite, men jag hoppas vi även får se några roundhouse-sparkar också.

Förra filmens slagsmål med den där wrestlar-snubben kändes överhajpat med tanke på att han ju inte är någon actionhjälte. Slagsmålet mellan Stallone och Van Damme i denna film blir en riktigt clash of the titans. Stallones Rocky-smockor mot Van Dammes höga sparkar. Jag har kissat ned mig för mindre.

Tillskottet utav en kvinna i teamet känns också lite kul, och hon verkar ju bli en rumpsparkar-karaktär som inte ska behöva räddas från en kostymsnubbe med pistol.

Det här måste bli bra. Massor utav våld, massor utav testosteron, och massor utav oneliners levererade med roliga accenter kan inte bli en dålig film!

Kolla in trailern HÄÄÄÄÄR!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar