tisdag 8 maj 2012

Planerar bostadsköp

Jag vill inte bo i ett hus. För mycket sisyfosarbete helt enkelt. Gräs ska klippas, det ska städas och underhållas jämt och ständigt. Den dagen jag skaffar hus är den dagen jag har råd att anställa folk som gör dessa saker åt mig. Huset jag skaffar ska inte heller vara nån vanlig sketen villa, eller ens ett simpelt Hollywood-mansion, nä mitt hus ska vara episkt!

Bara att klicka på bilderna för större format
Hittade en bild på ett renoveringsobjekt som föll mig bra i smaken. Läget är utmärkt, vem gillar inte havsutsikt liksom? Man har även ryggen fri från inbrott och man kan fokusera allt försvar, som kittlar med kokande olja, kvicksand, zombiehundar, rabiesstrutsar osv, till framsidan. Lite ekonomiskt måste man ändå tänka.

Gotisk design med moderna bekvämligheter tänker jag. Till exempel hiss upp till tornet där man kan sitta och se ner på modernaturs skapelse, äta chips, snajpra förbipasserande tanter, och hiva ned en såna där fallskärmsgubbar som man köpte som barn, men om man aldrig kunde testa på riktigt då vi bara hade en våning i vårt hus, och köksstolen verkligen inte var nog hög för att fallskärmen skulle hinna veckla ut sig ordentligt.

Andra bekvämligheter innefattar biograf och fängelsehåla i källaren, ett galleri för geekig konst, ett galleri för Star Wars-prylar, ett kök utrustat med fritös, pizzaugn, stekhäll osv, ett ljudrum där man kan sitta och lyssna på musik, dinosaurie-zoo, replokal, studio, balsal, gladiatorarena, ett bottenlöst hål och så vidare.

Inte ens Clint Eastwood ska kunna ta sig in här
Annars finns det ju ganska schyssta slott man kan köpa som inte kräver renovering, och som där med nog är lite billigare att investera i; så behöver man inte leva på grillkrydda och vatten resten utav livet, utan bara fram till att man är ca: 74.

Det självklara förstahandsvalet är väl det klassiska Neuschwanstein-slottet. Ännu bättre för att försvara sig mot inkräktare faktiskt. Allt man behöver är ett stort stenklot som man kan rulla ned för vägen som leder upp. Billigt och bra.

Ska nog ta och fixa till någon sorts kickstartersida, men jag tar gärna emot bidrag redan nu. Om du donerar så får du ett gratis årskort till ovan nämnda gallerier, bio osv. du står så klart även på gästlistan till inflyttningsfesten som är planerad till den 23 Juni 2048. Tag med eget dricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar