söndag 6 maj 2012

City - Nöjesmagasinet

En tjej som doppat fingrarna i en färgburk
Var på resande fot här om dagen, upptäckte världen lite liksom, och hamnade och vänta på Umeå busstation. Satt och lyssnade på en kvinna med afrikanskt, eller jamaicanskt (Svårt att avgöra), ursprung som pratade i telefon och fascinerades över hennes ascoola dialekt. När hon sen gick så satt jag och stirrade på skärmen med avgångstider ett tag innan jag hittade en tidning på en utav bänkarna som hette "City - Nöjesmagasinet", och blev efter lite läsning avundsjuk på Umeå.

Det var en bra tidning, varför har vi inte en sån i Luleå!? Jag läste en liten artikel om Christopher Lee, en artikel om George Méliés, en lång insändare om Islamofobi, recensioner på några nya biofilmer och dvd-släpp, en recension på Rabtiers (Rabutos) nya skiva, och kollade på bilder på fulla människor; i en och samma gratistidning. Tjock var den också; 71 sidor fullproppat med läsning, helt gratis.

Bra jobbat Umeå, jag gillar er stad, trots att jag mest bara såg tåg- och busstationen, samt en väldans massa grus och jordhögar under min lilla visit i staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar