lördag 5 maj 2012

Spindel-trailer

Jag har varit försiktig i mina förhoppningar om kommande "The Amazing Spider-Man". Det har sett lovande ut på många sätt, förutom Spider-Man-dräkten som är ganska bedrövlig, men de trailers som släppts har inte avslöjat så mycket ...för än nu. Den senaste trailern fick mina hajp-levels att skjuta genom taket.

Nu har trailern rullat på min skärm säkert 6 gånger minst, och jag sitter och studsar okontrollerat av upphetsningen. Denna film kommer få Sam Ramis filmer att sätta sig ännu längre in i skämshörnet.

Andrew Garfield kommer att regera som Peter/Spidey. Vi får i trailern smaka på den fantastiskt sköna sarkasmen som är Spideys största personlighets-trade-mark. Ja, han ser helt klar mer ut (Minus kanske den överdimensionerade kalufsen), och agerar mer som Peter än vad Tobey Maguire någonsin gjorde.

Slagsmålen med Lizard ser hysteriskt intensiva ut, och nätsvingandet ser ut att kunna ge en svindel. Hoppas nu för guds skull att 3D:n kanske gör filmupplevelsen bättre, eller att den i alla fall inte pajar skiten.

Förutom oron för hela 3D-grejset, så handlar väl de flesta störningsmomenten om lite andra ytligheter. Som den tidigare nämnda dräkten, och att nätskjutarna blinkar och ser ut som leksaker, vilket förmodligen är för att det är just precis vad dom kommer att bli när filmen släpps. Även Peters slow motion-skateboardåkande som glimtar förbi i en sekund känns som något som är med för att impa på kidzen ännu lite mer.

Det kan ju även bli så att hela filmen blir en enda lång specialeffekt, med klippning anpassat för dagens ADHD-ungar, men det känns inte som att den risken är så stor... tror jag.

Nä, om inte detta blir minst lika bra som de andra Marvel-filmer som kommit de senaste åren så vet jag inte vad jag gör...

Titta nu på trailern om du inte redan sett den, och gör det så klart med max upplösning och stor bild!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar