lördag 12 maj 2012

Avengers assemble!

Besökte den lokala biografteatern igår för att beskåda "The Avengers". Känns som att jag kanske borde låta filmen sjunka in lite till, för den euforiska känslan har inte riktigt lagt sig, men dra åt helsefyr vilken underbar film!! Det är tur att det är mörkt i biografen, för jag satt med ett fånigt flin på mina läppar under hela filmen. Jag blir fuktig över hela kroppen bara jag tänker på filmen nu.

Fantastisk storslagen action, och kraftmätningarna hjältarna emellan som gjorde mig alldeles fnittrig, blandades med underbara dialogscener. Jag älskar att man låtit dessa dialogscener ta så pass stort utrymme. Vi får lära känna de väldigt olika individerna genom de konflikter som uppstår emellan dom, och filmen låter det ta den tid det behövs. Det stressas aldrig, och det blir inte segt.

Actionscenerna är så maffiga och så byxstramande episka att jag har lust att bara skrika rakt ut i biosalongen. Trots att det är mycket som händer hela tiden blir det aldrig segt á la Transformers, utan filmen lyckas verkligen överträffa sig själv hela tiden. Den ena scenen är häftigare än den andra, och aldrig någonsin tycker jag att det blir larvigt eller överdrivet.

Att man även väntade med att visa Hulken byggde upp mina förväntningar så galet mycket att när Bruce Banner till slut blir grön utav ilska och drabbar samman med Thor får jag nästan tuppjuck. Mitt leende sträckte sig nog bokstavligen från öra till öra. När Hulken senare sätter brutalstopp för en utav de flygande jätteormarna klimaxar jag nästan.

Det här var en underbar upplevelse, och det länge sedan jag har haft denna känsla när jag sett en film på bio. Detta är ta mig tusan den bästa superhjältefilm som gjorts. Det kommer bli svårt för "The Amazing Spider-Man" att slå det här.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar