onsdag 11 april 2012

Jag blir så jävla aaaaarg! (8)

Toalettpappershållare som sitter för lågt på toaletter

Det här gäller i stort sett varenda offentlig toalett (Uttalas "thooaaleeth") jag varit på. Jag går in i toalettbåset och ska göra nr:1. Som den sanna mannen jag är står jag så klart upp. När jag är klar skakar jag av (Shake it more than twice and you're playing with it!), och ska sen torka av. MEN, för att kunna torka av måste man först BÖJA SIG NED, för att nå till pappersrullen, som sitter sjukt lågt ned, OCH bakom en. I och med att man liksom står där med sin kompis i högsta hugg, som när som helst kan fälla en liten extra tår så blir det svårt.

Det blir att man försöker böja på knäna och samtidigt böja sig bak i någon sorts limbo, Matrix-style, för att hålla sin kompis på rätt sida kanten, och hålla byxorna borta från dropzone.

Och då är ju frågan varför sitter pappersrullen där? Är det för att korta personer ska kunna nå? Inget annat i vårt samhälle är anpassat efter dom, så det är det nog inte. Är det för att den ska hamna i rätt höjd om man gör nr:2? Kanske, men nog är det väl fruktansvärt mycket enklare att höja armen lite när man sitter ned, än att böja sig bakåt med vapnet i handen. Alternativ 3 är väl att toalettpappershållar-montörer är korta, och det är väl den mest logiska förklaringen här, eller?

JAG BLIR SÅ JÄVLA AAAAAAAARG!

FHÖÖÖRH LIÅÅÅNGTH NEEEDH!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar