måndag 2 april 2012

2:a April

Jepp, jag väntade med detta inlägg till idag utav just det den anledningen som jag skriver det. Ok, det där var en konstig mening, förklaring följer.

Igår var som bekant 1:a April, dagen då vi sköljs över med mer eller mindre finurliga försök att lura oss från media. Kul tradition, då det alltid är väldigt roande att försöka lista ut vad som är skämt och inte i nyhetsflödet.

Vaknade ganska sent på dagen igår, kom på vilket datum det var, och tänkte: "Undrar vad DN kommit på för roligt skämt?". Klickade mig in på deras site och möttes utav artikeln "April, april, din dumma sill! - (...) Se vad tidningarna skämtat om".

VA FAN!? Varför avslöjar dom alla skämt innan dagen ens är över? Varför ens avslöja dom? Är inte hela grejen med skämten att det är kul att folk får gå och tro på dom hela dagen? Jag sket i att läsa artikeln, och tappade all lust att ens kolla runt efter aprilskämt. Min tro på mänskligheten blev om möjligt ännu mindre.

Inte blir det bättre utav att alla kommentarsfält till nyheterna fylls med kommentarer från folk som måste försöka visa sig smarta och avslöja skämtet på en gång. Förmodligen samma människor som vill verka viktiga med att spoila filmer.

Allt är internets fel...

Damn jew!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar