fredag 13 april 2012

Defender II

Ojojoj, nu höll det på att inte bli något inlägg idag. Jag har ju lovat mig själv att denna blogga ska uppdateras varje dag, med några semesterdagar då och då som undantag. Nu var det som bekant påsk nyss, och då hade jag uppehåll i nån dag, och jag antar att det är en utav två anledningar till att det inte höll på att bli ett inlägg idag; jag är lite ur form.

Den andra anledningen är "Defender II". Jepp det handlar om spel på telefonen, och som namnet skvallrar om, ett tower defense-spel. Det är ju ganska inne med sånt. Onlinespels-sidorna svämmar över med såna.

Jag gillar tower defense-spel, brukar få ett litet sug då och då efter ett, och brukar sedan vara lätt besatt utav det, fram tills att jag har fått tag i alla uppgraderingar, och till spelplanen är översvämmad med fiender från start till slut av spelomgångarna.

Har spelat Bloons TD-spelen en hel del, samt en del olika zombie-varianter. Den här gången var det dags att hitta ett spel till mobilen som man kunder fördriva tiden med lite, och tid har fördrivits med "Defender II". Minst 10 timmar de senaste 5 dagarna.

Jag blir som besatt när det kommer till spel där man levlar, och som kan kan tokgrinda i. Hjärndött grindande, bara för att få ihop med xp, penagar eller annat skit för att kunna uppgradera sina vapen, magi, sköldar... ja ni vet.

"Defender II" är ett bra spel, och det är väl de timmar jag lagt ned på det ett bevis för. Inget speciellt med det, bara ett helt vanligt tower defense-spel. Lite speciellt är väl att det har en olineläge där man tävlar mot en annan tjomme i att klara sig längst. Den som dör sist vinner. Ganska kul, och som i alla andra spel med onlinelägen så gör det ett bra jobb i att se till att man har kvar fötterna på jorden. Med andra ord så förlorar man mer än vad man vinner. Spel var bättre förr när det inte fans något som hette "online", när man gick omkring och trodde att man var jävulskt bra på "Golden Eye" och "Super Mario Kart 64".

Ett minus med spelet är väl det snåla fiendegalleriet. 5 olika sorters "vanliga" fiender, och två olika bossar. Efter ca: 30 nivåer så har man introducerat till alla, och efter 200 så har man blivit ganska leds.

En sak som jag inte vet är plus eller minus är att det är ganska så jävla segt att få tag i de tyngre uppgraderingarna. Det är en attans massor utav grindande innan man har råd att med den bästa armborsten (Som är vapnet man manövrerar i spelet) osv. Om man nu inte känner för att köpa grejerna för riktiga pengar.

Hoppsan, nu blev det ett långt, och fruktansvärt babbligt inlägg, om att det inte höll på att bli ett inlägg. Nu måste jag skynda posta det, så att det inte hinner bli imorgon.

Tack för att du orka läsa!

DÖ ERA AAAAS!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar