måndag 16 april 2012

ESP

ESP har några riktiga sköningar när det kommer till basar. Jag klumpar ihop tre olika modeller i det här inlägget.

Surveyor:n är en ganska simpel bas utseendemässigt, men det är just det jag gillar med den. Precis som med Aerodynen så är den stilren. En Surveyor helt i svart eller rött skulle vara grymt att ha.

Snyggt huvud också.


B Serien vacker med sin lite "slimmare" och lätt överdrivna fender-kropp. Även denna med en avskalad, simpel design. Det typiska ESP-huvudet gör den lite lagom farlig.

Den röda, eller träfärgade, så att man ser neck-trough-konstruktionen är snyggast. De tre olika träslagen är fantastiskt vackra tillsammans, och ger mig ett mysigt intryck

Något som dock sinkar basens utseende lite är att det är så förbannat mycket rattar på den, som sitter lite för "rakt". Om man hade haft EQ-rattarna i en böjd linje in om mitten så hade det nog varit ännu snyggare. Då är väl den tredje basen här under snyggare, sett till rattuppsättningen, fast då har den ju en annan, inte lika snygg, uppsättning mickar.

Men det är ju den träfärgade som skapar störst ha-begär.




F-serien är väl den basen med ett lite extremare, och "metal" design som jag gillar mest. Den är så där lite lagom (Jag är ju svensk). Den passar så klart inte, rent utseendemässigt, till någon annan musikgenre än metal, så man skaffar sig nog inte denna som sitt huvudvapen.

Snygg är den i alla fall tycker jag, om den som sagt används i rätt forum. Röd eller svart/grå är de snyggaste färgerna på den. Dock så skulle denna, som alla andra modeller som nämnts, gärna fått haft nå andra sorts inlägg i greppbrädan, kanske nå snitsiga krumelurer, eller inga inlägg alls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar