onsdag 18 april 2012

Basljud ...OF DOOM!

Man stöter då och då på vissa basljud som knockar en rejält. Man ba' "wöööwh, what's that som smeker mina trumhinnor?!!" liksom...

Ett utav dom senaste exemplen är när jag kollade klipp från Immortals "Seventh Date of Blashyrk". Basljudet var inget som jag reflekterade över från början, men på "Unholy Forces of Evil" när Abbath kör sin lilla eldshow, och gitarren försvinner från ljudbilden så kom basljudet och bara slog till mig rätt i ansiktet.

Dra mig baklänges på en liten vagn! Vilket coolt ljud! Det är ganska dovt, men med den där underbara klangen från nya bassträngar, och med vad som i mina öron kanske låter lite som en flanger... är det flanger? Jag har svårt att höra. Om det är en flanger så måste jag ju ha en!

Lyssna själv. Trum- och baspartiet börjar ca: 3:13 i klippet om du nu skulle ha något emot bra musik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar