torsdag 7 juni 2012

Wreck-It Ralph

Det var nog någon månad sedan jag först hörde om Disneys kommande film "Wreck-It Ralph" i form utav en teaser trailer, som inte sa så mycket mer än att det skulle vara en film med tv-spelstema. Jag var så klart genast intresserad, och igår dök så då den första riktiga trailern äntligen upp på the intornetz, och gisses vad sugen man blev på denna film!

Det handlar då så klart om tv-spel, vilket i sig känns roligt, men att filmen skulle innehålla cameos från spelvärldens alla hörn blåste mig nästan av stolen (Eller sängen, jag sitter på sängen ...jag gillar inte stolar). Eller vad sägs som bl.a Bowser, Zangief, M. Bison, Eggman och Clyde!? Helt stört! Jag fattar inte hur man har fått rättigheterna till alla dessa karaktärer, speciellt Bowser.

Filmen lär säker innehålla en hel del andra sköna referenser och parodier till, och på, tv-spel, vilket så klart kommer får geekhjärtat att slå frivolter. Vad gäller filmen i övrigt lärde det väl bli en klassisk sliskig Disneyhistoria om att följa hjärtat, hitta sig själv bla bla bla, och kommer säkert dala efter första 20 minuterna när alla referenser avklarats och storyn kickar igång på riktigt. Jag och alla andra geeks kommer så klart ändå att älska att se denna hyllning till de klassiska tv-spelen.

Jag längtaaaaaaar! *I falsett*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar