onsdag 6 juni 2012

Nytt på E3

E3 2012 är i full gång borta i det soliga Kalifornien, och vi bombas dagligen med nyheter från spelvärlden. Nintendo visar upp mer utav deras nya konsol Wii U, komplett med Xbox 360-kontroll. En del nya spel utannonseras också, men det handlar mest om att vi får se mer utav redan utannonserade spel.

Det är mycket, och jag tänker väl bara sammanställa de spel som utannonserats nu de senaste dagarna som jag är mest intresserad utav.

Gears of War: Judgement
GoW är min favoritspelserie till 360:n tillsammans med Mass Effect. I och med att trilogin nu är avslutad så var det med spänning som väntade på vart man skulle ta spelserien nu. GoW: Judgement är väl kanske lite utav en besvikelse utav det jag har sett. Spelet ser ut precis som de tidigare spelen, inget nytt spelupplägg och inga spelmekaniska nyheter. Tydligen ska det vara ett lite öppnare spel, men det syntes det inga tecken på i den gameplay man fick se.

Den största nyheten som man väljer att fokusera på rörde multiplayerläget som införde klasser och nya spellägen. Jag tvivlar inte på att det kommer att tillfredsställa ens actionnerver minst lika bra som sina föregångare, men något helt nytt hade ju varit lite mer spännande.

Splinter Cell: Blacklist
Gameplay-trailern för nya Splinter Cell såg verkligen benhård ut. Den gamle Sam Fisher är tillbaks i sin spionutstyrsel och sina ikoniska smygarbrillor. Spelet ser intensivt ut och verkar leverera den där underbara känslan utav att vara en snabb, ljudlös och hänsynslös dödsmaskin.

Det som dock kändes tråkigt är så klart att Michael Ironside inte kommer att göra rösten till Sam. Det rör ju sig en utav spelvärldens mest igenkända röster.

Star Wars 1313
Star Wars kommer nog alltid att ha en speciellt plats i mitt hjärta. Hur mycket George Lucas än har dragit filmerna och konceptet i smutsen. Bra Star Wars-spel är väl inte heller något som vi är direkt bortskämda med. Det senaste spelet som bar Star Wars-namnet var det väääldigt mediokra "The Force Unleashed". "Knights of the Old Republic"-spelen har jag tyvärr inte spelat, men jag jobbar på det. "Old Republic" ska ju enligt utsago vara bra, men det är inte min typ utav spel.

Nu är i alla fall "Star Wars 1313" utannonserat och uppvisat, och jag är helt klart imponerad utav grafiken. Det ser sinnessjukt ut minst sagt. Kan detta röra sig om ett nästa geneations-spel? Den gameplay som visas tycker jag dock ser ut som... ja, "Uncharted". Samma som med det vi fått se utav "Tomb Raider". Jag är förväntansfull och skeptisk.

Snyggast på E3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar