söndag 10 juni 2012

Watch Dogs

Ett spel som jag missade när jag skrev om de nya spel som utannonserats under E3 som intresserade mig var Ubisoft Montreals "Watch Dogs". Kollade in gameplay demon först i förrgår och blev väldigt intresserad.

Det rör sig om en öppen spelvärld och att utföra uppdrag, men det som får spelet att sticka ut är att man kommer att kunna hacka alla datorer,telefoner, övervakningssysytem, trafikljus, ja allt som är uppkopplat liksom. Detta innebär att du kan kontrollera din omgivning och få en inblick i alla människor du möter på gatan. Möjligheterna och valen i spelen verkar bli näst intill obegränsade. Behöver jag säga att det låter helt galet? Det känns verkligen som att detta spel har möjligheten att ta tv-spelandet till nästa nivå när det kommer till att interagera med spelvärlden.

Som om inte detta vore nog så vill Ubisoft även ta online multiplayer till nästa nivå genom att sudda ut gränsen mellan multplayer och singelplayer. Det togs bara upp lite kort på slutet i den intervju med GRTV som jag kollat in, men det verkar som att alla som spelar kommer att spela i samma värld hela tiden, spännande värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar