lördag 9 juni 2012

Mer E3

Som sagt så är det inte bara utannonseringar av nya spel på E3, tvärt om så är mässan mest till för att hajpa upp redan utannonserade spel ännu mer.

De mest intressanta utav dessa sedan tidigare kända spel är väl dessa då:

Far Cry 3

Den tropiska ön med det klarblåa vattnet ser helt underbar ut. Man får möta lite psykopater, kriga lite, smyga runt i den härliga grönskan, skjuta folk med pilbåge, simma lite, kniva folk. Harmoniskt verkar det. Ok, de freakiga inslagen tycker jag känns lite halvt avtändande för mig, men allt det andra ser bara bra ut.

Om jag inte redan fått det att framgå, och om du inte sett det i klippet, så  vill jag förtydliga att grafiken verkligen är förstummande, bedårande. Varför ska man resa iväg IRL, när man har "Far Cry 3" som släpps inom en inte allt för avlägsen framtid?


Lara, vill du bli min fru?
Tomb Raider

Visst, det ser ut som en riktig "Uncharted"-klon, med alla hårt scriptade sekvenser och quick time events, men jag har förhoppningar. En lite öppnare spelvärld är väl det jag mest hoppas på, lite mindre stressaction och mer problemlösning och jag är nog ganska såld; för det ser förbannat snyggt ut, och Lara är benhård.

Jag har inte spelat något tidigare spel i Tomb Raider-serien, men skulle helst vilja spela igenom antingen "Underworld" eller "Anniversary" bara för att ha fått spela ett innan detta släpps, så att jag har något att jämföra med på riktigt.


Assasin's Creed 3

Jag spelade det första "Assasins Creed" och gillade det för sina fantastiska miljöer och häftiga parkourgameplay. Spelet var dock ganska så förbannat enformigt när det kom till uppdragen, och vissa moment var fruktansvärt irriterande. Uppföljarna har tydligen blivit bättre och bättre, och jag har varit sugen, men det har bara inte blivit att köpa något utav dom.

När nu "Assasins Creed 3" är på gång, med en riktigt annorlunda spelvärld, intressant historia med mera, så är jag grymt sugen. Det ser mycket mer varierat ut än föregångarna, och med massor utav nya spelmoment. Skogen, snön och landskapet ser väldigt imponerande ut, och striderna ser väldigt mycket förbättrade ut sedan det första spelet. Att som indian få glida omkring under det amerikanska inbördeskriget och yxa ihjäl lite folk, i snö, känns lockande.

Dishonored

En helt ny spelserie, med en sjukt snyggt designad, steampunkig, dystopisk spelvärld; som en blandning utav "Bioshock" och "Half.Life 2". Massa smygande, lönnmördande, eller valet att inte lönnmörda, och magi verkar det bli. Det ser verkligen intressant ut, och även lite läskigt, ska jag verkligen våga mig på att spela detta? "What should we do with the drunken sailor?" har aldrig låtit läskigare...

Metal Gear Rising: Revengeance

Hideo Kojima och hans kommande spel har det inte hörts mycket utav på ett tag, men nu så har man i alla fall visat upp en ny trailer på nästa installation i MGS-serien. En ganska kass trailer, men det man får se utav själva gameplayen ser intressant ut.

Borta är smygandet, nu handlar det om klassiska japansk superöverdriven beat 'em up. Svärd, maskiner och blod blir det i massor, och säkert en hel del låååååånga mellansekvenser. Jag hade så klart föredragit mer smygande, men det här funkar säkert bra det också.

Transformers: Fall of Cybertron

Så klart så när det kommer till Transformers så blir jag alldeles fuktig utav blotta åsynen utav detta spel. "War for Cybertron" var ett bra spel, en stabil actionrökare; om än lite enformigt, och tråkigt fiendegalleri. Det var ju så klart ändå överhängande roligt att få spela som Soundwave och alla andra Transformers.

ME GRIMLOCK!
Med "Fall of Cybertron" så hoppas jag på lite mer variation, och så klart mer kändisar från Cybertrons invånare; och det verkar jag få. Jazz, Wheeljack som spelbar karaktär, Combaticons:en och deras kombinerade form Bruticus, som spelbar karaktär (!) och inte minst Grimlock! (och de andra Dinobots:en) Att kriga loss på och inuti massiva Metroplex, samt kontrollera honom blir förmodligen också mäktigt.

Spelet sägs ska ha förbättras och gjorts om en hel del på det grundläggande iden i det första spelet, så förhoppningarna är höga. Det måste bara bli bra, Grimlock är ju med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar