torsdag 26 juli 2012

The man behind the poster

Drew Struzan är mannen som har illustrerat affischer till typ alla filmer i hela världen. Vi har alla sett något utav hans verk; de där fantastiska filmaffischerna som fångar det där magiska storslagenheten som vi bara återfinner i filmens värld, och som ger oss känslan av att just den filmen är den absolut bästa i hela världen. Mannen är en sann mästare, som satt standarden för hur en episk filmaffisch ska se ut.

Jag dräglar över hans konst. Jag får abstinens bara av att titta på de underbara målningarna. Jag vill se Star Wars, Indiana Jones, Blade Runner, Back to the Future, The Cannonball Run, Police Academy... ja alla dessa fantastiska filmer som Drew har gjort fantastiska affischer för. NU! Drew är kung!

Just ja, det var trailern för den kommande dokumentärfilmen om mannen som var anledningen till att jag skrev detta inlägg. En dokumentär är som sagt på gång och jag kan knappt bärga mig. Massor utav stora namn i filmvärlden ska berätta om sitt förhållande till Drews konst, och så klart Drew själv.


Ja jag slänger med ett litet litet (litet) axplock utav karlns alla skapelser. Kom ihåg att klicka på dom för att se dom i större versioner, så att verkligen ser hur vackra dom är!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar