torsdag 23 februari 2012

Nja hörru Abe...

Såg någonstans att förra veckans mest sedda klipp på the internetz var trailern för "Abraham Lincoln - Vampire Hunter", en titel som fruktansvärt cool så att man kissar ned sig. Kollade in trailern och kom direkt på varför jag inte skulle ha gjort det. Titeln är för cool, och ingen film i världen hade kunnat göra den rättvis.

En cool öppning med introt från Johnny Cashs "When the Man Comes Around" måste jag säga, men resten? Nja. Av trailern att döma så verkar det mesta handla om en ung Lincoln, utan skepparkrans (Med babyface). Visst glimtade det förbi en äldre Lincoln, med skepparkrans, men det kändes helt klart som att fokuset skulle ligga på den här unga varianten som skuttar omkring och snurra på en yxa, i sloooooow mooootioooon, i mörker.

Att det sen även är Tim Burton som producerar gör oron bara större. Kommer det bara bli emo av hela skiten? Det är länge sedan karln var med och gjorde något bra. Jag säger det igen: Nja.

Nu var ju detta i och för sig en tidig trailer, nästan rent utav bara en teaser, så jag kan hinna ändra mig. Ge mig lite mer gentlemanna-elegans från både Lincoln och vampyrernas sida, mer skägg, lite mer ljus. Mer som trailern för boken det hela baseras på. Damn, den filmen hade jag velat se. Lite mer oldschool. Jag säger det bara, om detta hade gjorts på 70-80-talet så hade det blivit kickass!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar