tisdag 21 februari 2012

Läderherren

3 Inches of Blood är några utav mina favoriter bland de "nya" banden inom hårdrocken, och där med också en utav dom få som fattat grejen med genren. I deras musik finns inte en tillstymmelse till techno-synthar, boy band-refränger, kepsar på sniskan, för stora t-shirts osv osv. Jag skulle kunna hålla på hela dagen att spy galla över Bandit-Sverige, men det får nog bli ett annat inlägg. Nu ska det handla om Trüe Heavy Metal!

3 Inces nya album "Long Live Heavy Metal" släpps snart. Den 28:e Mars närmare bestämt här i Sverige. Hajpen är total.

Spåret  Leather Lord släpptes på bandets Facebooksida för någon vecka sedan, och jag antar att det blev en sån där half-ass-lyssning utav låten just då, för jag fastnade inte för den. Kom på mig här för ett tag sedan att det ju är sjukt att jag inte lyssnat på den igen, då det absolut inte var nå fel på den. Klickade igång den, höjde volymen, och... ja, den är ju grym. Judas Priest goes Black Metal är väl en ganska bra beskrivning enligt mig. Ett Painkiller-doftande låt är det på många sätt. Både versriff och refräng för tankarna till Priests dunderdänga. Mittenpartiet bryter av med lite Black Metal innan det övergår i ett solo följt utav sköna gitarrharmonier.

Textmässigt så handlar det i sann 3 Inces-anda om en påhittad karaktär fylld med Metal-klyschor. Cam Pipes vrålar på i full falsett, och kompletteras utav Justin Hagbergs growl, som här känns mycket bättre än på förra skivan.

Lyssna nu för fan på låtjävlen och njut utav ett av få band som fortfarande håller Metal-fanan högt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar