onsdag 22 februari 2012

Shepard - en riktig player

En av de roligaste grejerna i Mass Effect serien är valet att inleda en "relation" med någon utav sina team-medlemmar. Jag sätter citationstecken vid "relation" då det egentligen bara handlar om att flörta till sig ett ligg. Kul är det i alla fall, och med min kvinnliga Shepard har jag utnyttjat det till max. Sarah Shepard är nämligen en ruggig player. Hon har gjort närmanden på de flesta i besättningen på Normandy. Quarianen Tali'Zorah var inte inne på tjejer, så där blev det inget. Lika så med Jack. Asarin Samara var inte intresserad utav relationer alls.

Shepard <3 Garrus
Dom det gick bättre med var besättningsmedlemmen Kelly, fast där är det lite diffust huruvida det blev nå kuckelimuck (Roligt att spellchecken tyckte att jag skulle skriva "ickemuslim" där), eller om dom bara blev "best girl friends 4 evvah". En sen kväll med vin i Shepards hytt bllev det då i alla fall.

Bra gick det även med turianen Garrus, som det definitiv kommer bli något med när "de lugnar ned sig lite". Även drellen Thane var på, men ville inte att "vissa andra" i besättningen skulle hamna i kläm, så man är tydligen tvungen att välja vilken utav utomjordlingarna man ska bestiga.... fan ta er Bioware, är det så farligt att ha flera relationer parallellt? Jaja, jag väljer väl Garrus då, för ärr är sexy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar